21 Şubat 2009 Cumartesi

Eskişehirspor zor virajda !




Trabzonspor'un Denizli maçının göründüğü kadar kolay olmadığını söyledik. Peki ya Sivasspor - Eskişehirspor maçı ?

Maçı Süleyman Abay yönetiyor. En sevdiğim hakemimizdir desem yeridir. Cumhuriyet Gazetesinin grafikeri kendisi. İronik değil mi boyalı basının en çok eleştirdiği meslek grubundan birinin boyasız basının düşmeyen son kalesinde çalışıyor olması ?

Süleyman Abay'ın hafızam yanıltmıyorsa en son yönettiği maç Bank Asya'da Kayseri Erciyesspor'a karşı Atatürk Stadında 2-0 kazandığımız maçtı. Maçta pek çok sarı kart çıkmıştı ama kusursuz bir yönetim göstermişti. Sivasspor'un sahasında 4 maç yönetmiş ve Sivasspor 2 tane kazanıp 2 kez kaybetmiş bu maçlarda. Enteresan bir şekilde Sivasspor'a genelde kırmızı kart çıkartıyor Süleyman Abay. Bir Cumhuriyet Gazetesi çalışanın Madımak Oteli antipatisi olabilir mi acaba bu ?

Sivasspor 239 gündür sahasında kaybetmiyor ve Eskişehirspor'un solbek mevkiinde aşısı tutan genci Emre Özkan'ın olmaması üzücü. Serkan da yok. Batuhan , Youla ve Lovrek oynamıyor. Bu son saydığım 3 isim forvet. Eğer iki forvetle çıkarsak bunlardan biri Anderson diğeri ise mevkiisi olmayan joker futbolcu Tayfun Türkmen olacak. Hiç iç açıcı değil. Tayfun düşük ihtimalle 11 başlasa bile oyun içinde periyodik aralıklarla mevkii değiştirecektir.




Ama ne var biliyor musunuz ? Forvet hattı iyi olmasa bile - şu görüntü bunu gösteriyor - orta saha oyuncuları Serdar Özbayraktar haricinde topu ayağında tutabilecek isimlerden oluşuyor. Engin Baytar duruma göre hem sol çizgiye inebilen ve hem de göbekte adam eksilterek dikine oynayabilen bir oyuncu. Bu noktada geri kalan özelliklerine Eskişehirspor taraftarı Poljak adını takmış. Şaka bir tarafa , Poljak özverisi ve iyi niyetiyle takıma pozitif etkisi olan bir isim olsa da Engin Baytar kadar yetenekli ve donanımlı bir futbolcu değil. Burada sorun disiplinsiz bir oyuncudan verim alabilmek olacaktır. Ben cidden Engin Baytar'dan bu maç öncesi çok umutluyum. Bülent Ertuğrul ön libero da sağlam bir görüntü veriyor. Partneri Emre Toraman da Süper Lig için fena bir isim değil. İkisinin de övgüyü haketmediğini ama yergiye de asla izin vermeyecek kadar iyi olduğunu düşünüyorum. İyi ile ortalamanın arasında bence ön libero ikilimiz. Orta sahada sorun şu kanatlarda Serdar Bayraktar ve Bülent Kocabey acaba yürüyebilecek mi ? Engin Baytar onların koşu yollarına pas attığında top ceza sahasındaki pivot forvet Anderson ile buluşabilecek mi ? Tüm mesele bu. Sivasspor set hücum yapamıyor çok fazla ve biz muhtemelen bu yüzden oyunu kendi yarı sahamızda kabulleneceğiz. Anderson'u çokça kendi yarı sahamızda top almaya çalışırken göreceğiz. O yüzden Serdar ve Bülent'in kanatta ne yaptığını çok iyi tartarak hareket etmesi gerekir.

Ivesa bana kalırsa Petkovic'ten bir gömlek üstün bir kaleci. El Saka dediğin defans Drogba ve Eto'o gibi isimleri Afrika Kupasında marke etmiş bir adam ve hep başarılı olmuş. Eskişehirspor'da da ne güzeldir ki uyum sorunu çekmedi. Diğer göbek defans Nadareviç'in son 1 yılda Carew ve David Villa'ya karşı 90 dakika mücadelesini izledim. Her maçını tribünde izliyorum. Bana inanılmaz keyif veriyor Nadarevic. Futbolunu takdir ediyor ve bir arkadaşım gibi seviyorum. Bambaşka birisi. Defansın kanatlarında Koray Aslan ve Sezgin Coşkun ile Kamanan ve Balili'yi eşleştirdiğimde korkuyorum. Sivasspor kanattan iyi gelecek bana kalırsa.

Şans bizimle ki Sivasspor'un solbeği Hayrettin ve defansta Bilica ile göbek oynayan Sedat Bayrak yarın Eskişehirspor'a karşı oynamıyor. Sağbek Abdurrahman Dereli ve orta sahadan İbrahim Dağaşan kart sınırında. İkisinin de sarı kart görürsem Şükrü Saraçoğlu'nda takımımı yalnız bırakırım ve milyonlara kendimi izletemem psikolojisine ister istemez gireceğini düşünüyorum.


Lafın özü , göründüğü kadar kolay bir maç değil ev sahibi için. Bana kalırsa başa baş bir mücadele göreceğiz ve maç daha çok isteyenin olacak. Ben Bülent ve Serdar eski performanslarıyla hücuma çıkarsa ve Lig TV yayını biraz daha fazla motive ederse alırız diye düşünüyorum.

Ama futbol bu sonucunu kestiremediğimiz için izliyoruz. Bakınız dünün sonuçlarına Espanyol , Köln , Denizlispor hepsi inandı ve kazandı. İnanırsak neden olmasın ? Sivasspor kestirilebilir bir takım fakat Eskişehirspor'u en son 90 dakika ne zaman izlediniz ? O halde güzel bir sürprizimiz olabilir sizlere.

Yarın Alara Cafe'yi mutluluktan çılgına dönen Eskişehirsporlu gençler doldursun ! Tek temennim bu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder